האם ילדיכם סובל מקשיים חברתיים? שאלון למילוי עצמי

האם ילדיכם סובל מקשיים חברתיים? שאלון למילוי עצמי - פיתוח מיומנויות חברתיות - מכון אפיק חדש, אורית ביטון

הורים רבים מודאגים מקשייהם החברתיים של ילדיהם. הם חשים מבולבלים וחסרי אונים. האם הילד/ה סובל/ת מקושי ביוזמה או שמירה על קשרים חברתיים? מהי חומרת הבעיה? והאם ניתן לטפל?

שאלון זה מוגש כשירות נוסף של "אפיק חדש" להורים, בכדי להעריך את כישוריהם החברתיים של ילדיהם ולאמוד את הקושי.

את הטופס הממולא ניתן לשלוח לכתובת מייל: [email protected]  או לרחוב מנוחה ונחלה 6 א' רחובות ולקבל ייעוץ חינמי. מומלץ להעביר את השאלון להורים נוספים בכדי שיוכלו אף הם ליהנות משירות חינמי זה.

הוראות למילוי השאלון:

  • יש להקיף את מספר הדירוג בהתאם להערכת הקושי.
  • משמעות הדירוג: 4. תיאור התופעה מאפיין מאד, 3. התופעה קיימת במידה משמעותית, 2. קיימת לעיתים רחוקות, 1. לא קיימת כלל.
  • השאלון מתאים לילדים מגיל 6.
  • השאלון מתאים לבנות ובנים.
דירוגתיאור התופעה
1  2  3  4הילד נשאר בהפסקה בכיתה
1  2  3  4הילד מסתגר "בבית" (מעדיף פעילות ללא בני גילו)
1  2  3  4הילד לומד למבחן ללא חבר
1  2  3  4הילד משחק בעיקר עם ילדים גדולים או צעירים ממנו
1  2  3  4הילד מתנהג בצורה שגויה בכדי לרכוש חברים ("ליצן", "קונה חברים", ועוד)
1  2  3  4הילד נוטה להסתכסך תוך כדי האשמת אחרים
1  2  3  4הילד דחוי
1  2  3  4חברים מתעלמים ממנו
1  2  3  4המורים טוענים שהילד לא מקובל בחברה
1  2  3  4הילד מייחס לאחרים כוונות לא נכונות
1  2  3  4הילד לא מביע את רגשותיו בצורה מילולית
1  2  3  4הילד לא מביע את רגשותיו בצורה לא מילולית
1  2  3  4הילד לא מצליח לתאר סכסוך בצורה מדויקת
1  2  3  4הילד מאוכזב ומגיב בחריפות אם לא התממשו ציפיותיו
1  2  3  4הילד מתקשה בקבלת החלטות
1  2  3  4הילד חש מקופח
1  2  3  4הילד לא יודע מתי לוותר
1  2  3  4הילד לא יודע למצוא פתרון חלופי
1  2  3  4הילד מקשיב לנאמר ולא לכוונה ( אמירה צינית, אמירה עם משמעות כפולה או סמויה)
1  2  3  4הילד פוגע שלא במתכוון
1  2  3  4הילד נוטה לווכחנות
1  2  3  4הילד לא מתאים את סגנון דיבורו למאזין (פונה לדמויות סמכות כפי שפונה לחבר, למשל)
1  2  3  4הילד לא מבין שפת גוף או אינטונציה (הנגנה בדיבור )
1  2  3  4הילד לא מדבר בשפת גוף או אינטונציה מתאימים
1  2  3  4הילד מרבה לדבר בשפה גבוהה (שפה מליצית שלא מקובלת כשפת יומיומית)
1  2  3  4הילד מתחיל את השיחה מהאמצע
1  2  3  4הילד מתקשה בארגון שיח
1  2  3  4הילד מתקשה להעריך נכון מהו הנושא המוביל בשיחה
1  2  3  4לילד תחומי עניין ספציפיים
1  2  3  4הילד לא ערני למצב הפניות של המאזין (האם הוא פנוי אליי כרגע?)

 

במידה ודירגתם על מספר שאלות: 3, או 4, אשמח לייעץ בחינם בטלפון: 053-3192452 או במייל 

ביחד נעניק לילדכם ילדות מאושרת!מנוח

הורים רבים מודאגים מקשייהם החברתיים של ילדיהם. הם חשים מבולבלים וחסרי אונים. האם הילד/ה סובל/ת מקושי ביוזמה או שמירה על קשרים חברתיים? מהי חומרת הבעיה? והאם ניתן לטפל?

שאלון זה מוגש כשירות נוסף של "אפיק חדש" להורים, בכדי להעריך את כישוריהם החברתיים של ילדיהם ולאמוד את הקושי.

את הטופס הממולא ניתן לשלוח לכתובת מייל: [email protected]  או לרחוב מנוחה ונחלה 6 א' רחובות ולקבל ייעוץ חינמי. מומלץ להעביר את השאלון להורים נוספים בכדי שיוכלו אף הם ליהנות משירות חינמי זה.

הוראות למילוי השאלון:

  • יש להקיף את מספר הדירוג בהתאם להערכת הקושי.
  • משמעות הדירוג: 4. תיאור התופעה מאפיין מאד, 3. התופעה קיימת במידה משמעותית, 2. קיימת לעיתים רחוקות, 1. לא קיימת כלל.
  • השאלון מתאים לילדים מגיל 6.
  • השאלון מתאים לבנות ובנים.
דירוגתיאור התופעה
1  2  3  4הילד נשאר בהפסקה בכיתה
1  2  3  4הילד מסתגר "בבית" (מעדיף פעילות ללא בני גילו)
1  2  3  4הילד לומד למבחן ללא חבר
1  2  3  4הילד משחק בעיקר עם ילדים גדולים או צעירים ממנו
1  2  3  4הילד מתנהג בצורה שגויה בכדי לרכוש חברים ("ליצן", "קונה חברים", ועוד)
1  2  3  4הילד נוטה להסתכסך תוך כדי האשמת אחרים
1  2  3  4הילד דחוי
1  2  3  4חברים מתעלמים ממנו
1  2  3  4המורים טוענים שהילד לא מקובל בחברה
1  2  3  4הילד מייחס לאחרים כוונות לא נכונות
1  2  3  4הילד לא מביע את רגשותיו בצורה מילולית
1  2  3  4הילד לא מביע את רגשותיו בצורה לא מילולית
1  2  3  4הילד לא מצליח לתאר סכסוך בצורה מדויקת
1  2  3  4הילד מאוכזב ומגיב בחריפות אם לא התממשו ציפיותיו
1  2  3  4הילד מתקשה בקבלת החלטות
1  2  3  4הילד חש מקופח
1  2  3  4הילד לא יודע מתי לוותר
1  2  3  4הילד לא יודע למצוא פתרון חלופי
1  2  3  4הילד מקשיב לנאמר ולא לכוונה ( אמירה צינית, אמירה עם משמעות כפולה או סמויה)
1  2  3  4הילד פוגע שלא במתכוון
1  2  3  4הילד נוטה לווכחנות
1  2  3  4הילד לא מתאים את סגנון דיבורו למאזין (פונה לדמויות סמכות כפי שפונה לחבר, למשל)
1  2  3  4הילד לא מבין שפת גוף או אינטונציה (הנגנה בדיבור )
1  2  3  4הילד לא מדבר בשפת גוף או אינטונציה מתאימים
1  2  3  4הילד מרבה לדבר בשפה גבוהה (שפה מליצית שלא מקובלת כשפת יומיומית)
1  2  3  4הילד מתחיל את השיחה מהאמצע
1  2  3  4הילד מתקשה בארגון שיח
1  2  3  4הילד מתקשה להעריך נכון מהו הנושא המוביל בשיחה
1  2  3  4לילד תחומי עניין ספציפיים
1  2  3  4הילד לא ערני למצב הפניות של המאזין (האם הוא פנוי אליי כרגע?)

 

במידה ודירגתם על מספר שאלות: 3, או 4, אשמח לייעץ בחינם בטלפון: 053-3192452 או במייל 

ביחד נעניק לילדכם ילדות מאושרת!מנוח

דילוג לתוכן